نیروی دریایی ارتش، متجاوزان صدامی را از دریا محروم کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 75
نویسنده : علی

 

 

امیر دریادار دوم حسین آزاد جمعه 12 آذر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود:در دوران دفاع مقدس مقاومت34 روزه در خرمشهر که با محوریت تفنگداران وکلاه سبزان نیروی دریایی رخ داد همزمان در آبان ماه 59 باچندین عملیات دشمن را از دستیابی به اهداف اقتصادی و نظامی ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: با عملیات اشکان اسکله های نفتی رژیم بعثی را در شمال خلیج فارس به طور کامل منهدم کردیم و سپس با عملیات مروارید ضمن تقدیم اولین پیروزی گسترده دریا دلان به میهن اسلامی وامام راحل، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رژیم بعثی را در هم کوبید که تا پایان دفاع مقدس هیچ تحرکی در عرصه دریایی نداشت .

دریادار آزاد گفت: عملیات مروارید که بازتاب گسترده ای داشت اهداف نظامی و تبلیغاتی خوبی برای جبهه رزمندگان اسلام فراهم کرد پس از آن با حفظ سیادت دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان تا پایان جنگ تحمیلی تداوم یافت.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بیان کرد: با جلوگیری از تجارت وصادرات و واردات به رژیم بعثی از طریق دریا و کشورهای حامی وی نسبت به برقراری خطوط مراوداتی جبهه خودی در دریا اقدام و تامین صادرات وواردات کشور راکه وابسته به دریا و نفت بود فراهم کردیم .

این مقام نظامی گفت: بنابراین شکست کامل نیروی دریایی متجاوز عراق، برقراری برتری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس وتنگه هرمز، حفظ مرزهای آبی کشور ،تامین امنیت خطوط ارتباطی کشور،حفاظت از منابع حیاتی و منابع ایران در دریا ،همکاری با سایر نیروهای مسلح در رفع تجاوز رژیم بعثی،قطع خطوط ارتباطی ومحاصره کامل دریایی دشمن از دستاورد های مهم نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی گفت: پس از جنگ نیروی دریایی باعمردهی انقلابی به تجهیزات ،بومی سازی، آموزش، طراحی وساخت قطعات تا بدانجا پیش رفت که حماسه ای بزرگ در خلق وساخت ناوشکن تمام ایرانی جماران را رقم زد و لقب نیروی دریایی راهبردی را از مقام معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز دریافت کرد.

دریادار آزاد گفت: ایشان می فرمایند نیروی دریایی امروز یک نیروی سیاسی- علمی- نظامی- دینی الهی است و نیروی دریایی باچنین مختصات راهبردی در سیاست های کشور اثر گذاری شدید دارد.

وی ادامه داد: تحرک بخشی دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران از طریق حضور فعال در آب های آزاد وبین المللی وگسترش وتعمیق تعاملات دو جانبه با کشورهای مهم ساحلی دریای عمان –اقیانوس هند ودر آینده اقیانوس اطلس در تامین بازدارندگی وجلوگیری از تهدیدات نظامی استکبار بسیارموثر بوده است.

 

 




:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: